La Caminada‑Cursa pel Dia Mundial de la Diabetis recorrerà la ciutat d’Alacant diumenge sota el lema “Educar per a protegir el futur”
S’arriba a la IX edició d’aquesta cita clàssica per a donar visibilitat a aquest problema de salut que pateix un 14% de la població espanyola
La iniciativa compta amb la col·laboració d’ISABIAL i del Departament de Salut Alacant‑Hospital General
Alacant (10.11.22). La IX Caminada‑Cursa “Dia Mundial de la Diabetis Alacant 2022” se celebrarà diumenge que ve, 13 de novembre, sota el lema “Educar per a protegir el futur”.
La iniciativa té per objectiu fomentar un estil de vida saludable i està organitzada per la Unió Diabètics Alacant (UDA), en col·laboració amb la resta d’Unitats de Diabetis de la província d’Alacant, la Unitat de Diabetis del Departament de Salut Alacant‑Hospital General i l’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL).
A més, compta amb l’aval de la Societat Espanyola d’Endocrinologia i Nutrició (SEEN) i de la Societat Valenciana d’Endocrinologia, Diabetis i Nutrició (SVEDyN), i s’alinea amb la campanya #EducarParaProteger, impulsada per la Federació Internacional de Diabetis (IDF).
Es tracta d’un esdeveniment esportiu que se celebra coincidint amb el Dia Mundial de la Diabetis (DMD) i que, al llarg de les huit edicions realitzades, s’ha convertit en un clàssic a la Comunitat Valenciana. Vetla per la visibilització d’aquesta patologia, que té una prevalença a Espanya superior al 14%.
La caminada o cursa de 5 quilòmetres eixirà a les 10.30 hores des de la platja de Sant Joan (passeig marítim amb carrer Irlanda). A les 11.30 hores se celebraran les curses infantils.
El termini d’inscripció en línia romandrà obert fins a l’11 de novembre a través d’aquest enllaç.


