Alacant (27.05.24). L’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL), fundació dependent de la Conselleria de Sanitat, ha organitzat la tercera edició de l’INNOVA Summit al saló d’actes de l’Hospital General Doctor Balmis d’Alacant. L’esdeveniment ha servit de punt de trobada per a facilitar col·laboracions en l’àmbit de la salut entre investigadors, empreses, parcs científics i centres tecnològics de la Comunitat Valenciana.
La jornada d’innovació, celebrada el 27 de maig, va ser inaugurada pel director gerent del Departament de Salut Alacant – Hospital General, Francisco Soriano; el subdirector científic d’ISABIAL, Enrique de Madaria; la directora del Secretariat d’Estructures per a la Investigació de la Universitat d’Alacant (UA), Maribel Beltrán; el coordinador d’Innovació del Vicerectorat de Planificació i Responsabilitat Social de la Universitat Miguel Hernández (UMH), José Manuel Ramos; i la cap de Servei de Foment de Xarxes i Centres d’Excel·lència de la Conselleria de Sanitat, Ana Peiró.
L’objectiu de l’‘Innova Summit 2024’ ha sigut facilitar trobades bilaterals entre investigadors biomèdics i diverses entitats alacantines interessades en l’àmbit de la salut, per a identificar interessos comuns, intercanviar ofertes i demandes, i explorar potencials oportunitats de col·laboració en l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia aplicada a la salut.
Com a novetat principal, esta tercera edició ha comptat amb el referent internacional en estratègia, innovació i transformació, Xavier Marcet, qui, sota el lema ‘L’estratègia són les persones’, ha impartit una conferència motivacional sobre els reptes als quals s’enfronta la sanitat en un futur marcat per la innovació i la intel·ligència artificial, on els professionals sanitaris continuaran sent el bé més preuat de les institucions.
Durant la seua intervenció, i sota el fil conductor de la innovació en salut, Marcet ha oferit una perspectiva inspiradora sobre les tendències actuals de la intel·ligència artificial i el seu impacte en el diagnòstic de patologies i tractaments. L’expert també ha abordat models d’innovació en la gestió hospitalària i ha fomentat una cultura d’innovació basada en el lideratge, la gestió del personal i el relleu generacional.
El programa de l’‘Innova Summit 2024’ ha comptat, a més, amb una taula redona titulada ‘Investigació sanitària – empresa, un binomi necessari’, en la qual han participat les startups Oscillum i Avamed Synergy del parc científic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), així com la spin-off de la Universitat d’Alacant (UA), InterIA. Este espai de debat ha permés analitzar les sinergies i els desafiaments en la col·laboració entre el sector acadèmic, l’empresarial i el sanitari.
També ha intervingut l’agent d’innovació, Luz López, oferint la conferència ‘Investigar i emprendre, una ciència i un camí’, en la qual ha introduït els assistents en l’ecosistema de la innovació oberta, l’emprenedoria i els models de negoci.
Per a culminar la jornada, ha tingut lloc un taller pràctic impartit per la consultoria en innovació empresarial ¿Por qué no?, on s’ha treballat en la identificació d’idees innovadores. L’activitat ha sigut una oportunitat perquè els assistents posaren en pràctica conceptes creatius i els aplicaren als seus respectius àmbits de treball.
L’‘Innova Summit 2024’ ha estat dirigit principalment als grups d’investigació d’ISABIAL i al personal sanitari del Departament de Salut Alacant–Hospital General, a empreses innovadores i startups, al personal de parcs científics i tecnològics, a agents d’innovació i serveis de transferència, així com a qualsevol organisme interessat en accions de partnering en el sector sanitari.











