ISABIAL organitza l’INNOVA Summit 2023 per a impulsar sinergies entre empreses, universitats i centres tecnològics en projectes d’I+D i salut
La jornada facilita el contacte entre una vintena d’autors de propostes i reptes sanitaris a l’Hospital Dr. Balmis
L’objectiu de l’esdeveniment és intercanviar ofertes i demandes, així com explorar potencials oportunitats de col·laboració en biomedicina i biotecnologia aplicades a la sanitat
Alacant (27.01.23). L’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL) ha organitzat la II edició de l’INNOVA Summit, que s’ha dut a terme hui, 27 de gener, al saló d’actes i al lluernari de l’Hospital General Universitari Dr. Balmis. Es tracta d’una jornada de partnering que pretén facilitar trobades bilaterals entre investigadors de diferents entitats, empreses, parcs científics i centres tecnològics, amb l’objectiu d’identificar interessos comuns, intercanviar ofertes i demandes i explorar potencials oportunitats de col·laboració en l’àmbit de la biomedicina i la biotecnologia aplicades a la salut.
L’esdeveniment ha comptat amb la participació de grups d’investigació, empreses innovadores, personal de parcs científics i tecnològics, agents d’innovació i serveis de transferència, així com empreses i altres organismes interessats a presentar els seus reptes o solucions en l’àmbit sanitari.
La jornada ha arrancat amb la inauguració institucional, que ha comptat amb la participació de la secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, Concha Andrés, que ha estat acompanyada pel gerent del Departament de Salut Alacant-Hospital General, Miguel Ángel García; la subdirectora científica d’ISABIAL, Cristina Alenda; el director de Secretariado de Transferència de Coneixement de la Universitat d’Alacant (UA), José Luis Todolí; i el vicerector adjunt d’Investigació de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), Miguel Ángel Sogorb.
El CEO i fundador d’ICU Medical Technologies i investigador d’ISABIAL, Ray Vicente, ha presentat “Kronosafe: el nou sistema d’estimulació cardíaca temporal”. Posteriorment, ha tingut lloc la presentació d’ITEMAS, la Plataforma de Dinamització i Innovació de les Capacitats Industrials del Sistema Nacional de Salut i la seua Transferència Efectiva al Sector Productiu, promoguda per l’Institut de Salut Carlos III, i que ha sigut presentada pel seu coordinador, Lluís Blanch, que també és director de l’Institut d’Investigació i Innovació I3PT de la Corporació Sanitària Parc Taulí.
El programa ha continuat amb la taula redona «Claus per a fomentar la col·laboració públic-privada», que ha moderat el Subdirector Científic d’Innovació d’ISABIAL, Óscar Moreno. En aquesta taula redona han participat Gonzalo Belenguer, director de la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT); Rubén García, secretari de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) a Alacant; Antonio Gonzálvez, secretari del Centre d’Investigació sobre l’Envelliment; Javier Sancho, director de l’Àrea d’Emprenedoria del Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx; José Luis Todoli, director del Secretariat de Transferència de Coneixement de la UA; Lluís Blanch, coordinador de la Plataforma de Dinamització i Innovació de les Capacitats Industrials del Sistema Nacional de Salut i la seua Transferència Efectiva al Sector Productiu (ITEMAS); i Gema Tur, cap de la Unitat d’Innovació de l’Agència Valenciana d’Innovació.
Després d’aquesta part, l’esdeveniment ha continuat amb una sessió de matchmaking en què s’han presentat una vintena de reptes i solucions en salut. En un format àgil de tres minuts, s’han exposat 22 propostes o línies d’investigació per part de diferents grups d’ISABIAL, de les universitats d’Alacant i Miguel Hernández, així com de diverses empreses i centres tecnològics. La jornada ha finalitzat amb el desenvolupament de reunions a l’INNOSPACE, on els diferents participants i assistents s’han trobat a la recerca de sinergies per a dur a terme projectes d’innovació en salut.
L’esdeveniment ha comptat amb tallers del Laboratori de Simulació i Innovació d’Alacant d’ISABIAL (SimIA) i del projecte HeFMob, “Sistema de gamificació per a la rehabilitació de pacients amb insuficiència cardíaca”.





