Skip to content

Arranca la VII edició del concurs “De major vull ser com…” que visibilitza referents femenins en disciplines científiques, tecnològiques i innovadores

El concurs de vídeos, adreçat a estudiants d’ESO, Batxillerat i FP, reparteix 16.000 euros per a material científic i tecnològic

L’organització del certamen creix gràcies al conveni entre les fundacions d’investigació INCLIVA, IIS‑La Fe, ISABIAL, Fisabio i la Universitat de València

Alacant (17.12.23). Arranca la VII edició del concurs de vídeos ‘De major vull ser com…’. Aquesta nova edició compta amb un major nombre d’organitzadors. A la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) i la Universitat de València, s’hi sumen l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital Clínic de València (INCLIVA), l’Institut d’Investigació Sanitària La Fe (IIS‑La Fe) i l’Institut d’Investigació Sanitària i Biomèdica d’Alacant (ISABIAL).

El certamen, adreçat a estudiants d’Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerat i Formació Professional de la Comunitat Valenciana, permet investigar i identificar referents de dones o col·lectius de dones en disciplines científiques, tecnològiques i innovadores.

La finalitat és promoure i premiar aquells vídeos, realitzats per les generacions de joves estudiants, que identifiquen referents femenins i reconeguen una realitat que invisibilitza i impedeix el desenvolupament professional de les dones científiques.

El termini per a la presentació de les propostes participants en el concurs de vídeos ha començat amb la publicació de les bases en el blog del certamen (https://blogs.fisabio.san.gva.es/demajorvullsercom/) i s’estendrà fins al 31 de gener de 2024. La participació en el concurs es realitzarà mitjançant la plataforma EasyPromos i s’hi accedirà amb l’enllaç següent: https://pr.easypromosapp.com/register/967823.

El concurs de vídeos ‘De major vull ser com…’ compta amb una dotació econòmica de 16.000 euros en premis, que es repartiran en quatre modalitats que corresponen al millor guió, a la millor producció, al vídeo més innovador en la selecció del personatge i al millor vídeo reconegut pel públic. En cadascuna de les quatre modalitats s’estableixen dues categories: la primera engloba ESO i Cicle Bàsic de FP, i la segona, Batxillerat i Cicle Mitjà i Superior de FP

Premis per categories

En cadascuna de les categories s’entregarà un premi de 2.000 euros. D’aquest import, 1.000 euros es destinaran a la compra de material científic i tecnològic per part del centre educatiu al qual pertanguen els alumnes i les alumnes del vídeo premiat. Els 1.000 euros restants seran per als i les joves que han participat en l’elaboració dels vídeos guanyadors i també es destinaran a la compra de material tecnològic o educatiu.

Un jurat serà l’encarregat de deliberar sobre els treballs presentats i seleccionar els vídeos guanyadors i les seues mencions especials. El jurat estarà format per persones especialistes vinculades al món de la igualtat, de la ciència, de l’educació i de la investigació, així com de l’àmbit de la creació i la cultura, especialment del món de la comunicació audiovisual.

La gala d’entrega de premis se celebrarà entre els mesos de febrer i març perquè servisca d’unió entre la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, que es commemora l’11 de febrer, i el Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de març.

En les sis edicions que porta el concurs s’han presentat més de 320 vídeos i han participat més de 1.100 estudiants. Fins ara, 185 centres educatius han format part d’aquesta iniciativa, encara que s’espera que enguany la xifra augmente.

Back To Top
No results found...